300 ezer magyar lehet prémium banki ügyfél

2010.09.13. 15:46

A világgazdaságban bekövetkezett recesszió magyarországi hatásai hatással voltak a kereskedelmi banki szolgáltatásokra éppúgy, mint a velük szemben támasztott ügyfélkövetelményekre. Az egyik jól megfigyelhető tendencia, hogy megerősödött a prémium ügyfélkör. Ez az ügyfélkör a megtakarításának kezeléséért a korábbinál többet vár el a bankoktól. A banki ügyfélkiszolgálásban a sztenderdizált termékekkel megcélzott hagyományos lakossági ügyfelek, valamint az egyedi vagyonkezelést igénylő privát banki ügyfelek közötti átmenetet képző prémium szegmens a nyugati országokban nagy múlttal rendelkezik. A Raiffeisen Bank elemzése szerint a gazdasági válság közepette körvonalazódó karakterű hazai ügyfélkör száma mintegy 250-300 ezer főre tehető. A pénzintézetek kiemelt figyelmet fordítanak erre az ügyfélkörre.