Szárnyal a luxusipar

2011.04.19. 14:37

A luxusipar egyik fő piacának számító Japánban történt katasztrófa ellenére várakozáson felüli eredményeket ért el az idei első negyedévben az ágazat legnagyobb szereplője, a Louis Vuitton táskákról is ismert francia LVMH, és a titkos szövésű anyagból készült viharkabátjával és jellegzetes kockás szövetmintájával híressé vált brit Burberry.

A 155 éve alapított Burberry kedden megjelent beszámolója szerint a bevétel 390 millió font volt a január-márciusi időszakban, ami 33 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és meghaladja a Reuters 357 milliós elemzői konszenzusát.

A márkaboltot Budapesten is üzemeltető társaság az utóbbi időszakban az üzlethálózat fejlesztésére koncentrált. Tavaly júliusban például egyszerre 50 Burberry butikot nyitottak Kínában. A tervek szerint az összesített eladótér az idén világszerte 12-13 százalékkal nő.

Hétfőn ugyancsak a várakozásokat felülmúló első negyedévi eredményekről számolt be az ágazat legnagyobb szereplője, a Louis Vuitton mellett márkák tucatjait - például a TAG Heuer karóra-, a Dior parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát - egyesítő LVMH. A francia csoport bevétele 17 százalékkal 5,25 milliárd euróra emelkedett, míg elemzők 5 milliárdra számítottak. Az üzlet Európában, Amerikában és Ázsiában is jól ment, valamennyi üzletágban százalékosan kétszámjegyű volt a növekedés.