Tovább terjeszkedik Magyarországon a Decathlon

2011.07.20. 14:23

Meglévő 12 áruháza mellé újabb egységek nyitását tervezi Magyarországon a Decathlon sportáruházlánc, elsősorban a megyeszékhelyeken, továbbá a regionális logisztikai központ mellett egy kelet-közép-európai informatikai szolgáltató központ is létesül a budaörsi központban - jelentette be a cég szerdán.

Júliusban váltás volt a Decathlon Magyarország élén, az eddigi ügyvezető igazgató Pannya Khamphommala hét év után visszatér a franciaországi központba, utódja Pósfai Gábor, aki eddig a cég nyugat-magyarországi regionális igazgatója volt - ismertették szerdán Budaörsön, a cég sajtótájékoztatóján.

Pannya Khamphommala elmondta: a Decathlon sportáruházlánc hat éve van jelen Magyarországon, öt éve piacvezető a sportszerpiacon. A cég 2007-től már nyereséges volt, a 2009-2010-es eredményre azonban a válság rányomta bélyegét. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a forgalom növekedése 2010 közepétől már kétszámjegyű, a logisztikai tevékenység nélkül nyereséges a vállalat, s fél-egy éven belül azzal együtt is nyereséges lesz.

A Decathlon hat év alatt 30 millió terméket értékesített mintegy 10 millió magyar vásárlónak, Budapesten öt áruháza van. Négy nagyvárosban - Debrecenben, Pécsett, Szegeden és Nyíregyházán - nincs még jelen a Decathlon. A következő áruház az év végén Debrecenben meg, s a következő években szeretnének a többi megyeszékhelyre is eljutni.

Logisztikai központjukat tavaly, Hatvanban nyitották meg, ez a környező országok áruházait is kiszolgálja. Az év végén egy ugyancsak több országot kiszolgáló informatikai központ is létesül Budaörsön.

Az ügyvezető igazgató elmondta: egy áruház 2-2,5 millió eurós befektetést igényel, a logisztikai központ pedig 4 milliárd forintba került. Az áruházlánc magyarországi áruházaiban és a központi irodában jelenleg mintegy 600 munkatársat foglalkoztat, az átlagéletkor 27 év. Valamennyi áruháznak magyar vezetője van, akiket belülről választottak ki.