Csökkent a H&M profitja

2012.01.26. 11:53

Csökkent a svéd Hennes&Mauritz (H&M) profitja tavaly a negyedik negyedévben, ennek ellenére komoly terjeszkedési tervei vannak a világ második legnagyobb divatházláncának.

A társaság csütörtöki beszámolója szerint az adózott eredmény 5,36 milliárd koronára (hozzávetőleg 790 millió dollárra) csökkent szeptember-november között az egy évvel korábbi 5,49 milliárdról. Eközben a bevételek 36,19 milliárd koronára emelkedtek 34,79 milliárd koronáról.

A H&M-et elsősorban a gyapot drágulása, a gyártási költségek emelkedése sújtotta, ami kiegészült az árfolyamveszteséggel, valamint a gyenge európai fogyasztói bizalommal. A H&M szerint ehhez hozzájárult még, hogy a divatszakma egyik legdrámaibb esztendejének számító tavalyi évben jelentős kedvezményeket adtak a vásárlóknak, hogy legyőzzék a konkurenciát.

Mindezek ellenére a társaságnak nagyszabású terjeszkedési tervei vannak az idén is: 275 új üzlet megnyitását tervezik egyebek mellett Bulgáriában, Lettországban, Malajziában, Thaiföldön és Latin-Amerikában elsőként Mexikóban. Az 1947-ben alapított svéd csoportnak világszerte 94 ezer dolgozója van 43 országban. A magyarországi piacra 2005-ben lépett be, jelenleg 17 márkaboltot üzemeltet.