A németek negyede hisz csak a márkaígéreteknek

2012.05.21. 14:37

A németeknek csak mintegy negyede hisz a márkaígéreteknek: 23 százalékuk gondolja, hogy a márkák által ígért fogyasztói előnyök valóban teljesülnek, többségük puszta hirdetési fogásként értékeli ezeket - derül ki egy német közvélemény-kutatásból.

A megkérdezetteknek csak 32 százaléka látja úgy, hogy a márkaígéretek segítenek a vásárlási döntésekben, a többség szerint ezekkel csupán a magasabb ár elérését célozzák meg a cégek.

Azt a szlogent, hogy "Az ügyfél a király" a megkérdezettek 57 százaléka üres szólamnak tartja, és közel ilyen arányban úgy vélekednek, hogy ezt az "irányelvet" a kereskedelem egyre kevésbé tartja be. A fiatalabb 14-20 éves korosztályból azonban többen - 65 százalék - érzékelik úgy, hogy vásárlóként, ügyfélként fontosak a kereskedelem számára. A megkérdezettek 38 százaléka az interneten keresztül történő vásárlást olyan alternatívának tekinti, amelynél tényleg "királynak" érzi magát.