Új üzleti modellt keres a Yahoo!

Napi Online
2002.09.04. 10:09
Az SBC Communications- szel közösen kezdett szélessávú internet-hozzáférést kínálni a Yahoo! Inc. - derül ki a Business Week cikkéből. Az előfizetők a gyorsabb átviteli lehetőség megszerzésével egyidejűleg közvetlen kapcsolatot kapnak a portálhoz, amelyen javított e-mail, óriási tárolóterület és mindenféle szórakoztató szolgáltatás várja őket.

A Yahoo! ügyfelenként havi 3-5 dollárt kap az SBC-től, így e forrásból jövőre összesen 125 millió dollár bevételre tehet szert, ami 2003-ra tervezett forgalomnövekedésének 46 százaléka.

A Yahoo! alapproblémája, hogy üzleti modellje a portálon megjelenő reklámokból származó bevételekre épül. Forrásainak 60 százaléka jelenleg innen származik. Mivel a hirdetési piac pang, a cég költségcsökkentésre kényszerült, ám hosszabb távon ez nem elég: új üzleti modellre van szüksége, amelynek lényege a több lábon állás.

A szélessávú összeköttetéshez kapcsolt havidíjakkal szemben nem igazán ígéretes forrás a hagyományos előfizetésekből bejövő pénz. Ez a cég kétéves erőlködése - a benne foglalt különleges e-mailezési és a zeneletöltési lehetőség - ellenére csak öt százalékát adja az összbevételnek.

Sokkal jobban bejönnek az e-kereskedelemben rejlő lehetőségek: a portál - stratégiájának megfelelően - viszonylag olcsón teszi lehetővé az árusoknak a site-on való megjelenést, cserébe többet kaszál a vásárlásonként beszedett százalékos jutalékokból. E tevékenység 180 százalékos növekedést mutatott az elmúlt évben, segítségével a Yahoo! olyan nagy e-áruházaktól tudott piacot szerezni, mint az Amazon.com, illetve az eBay.