Business Talks '24
Üzleti konferencia
A francia fővárostól délre lévő Orlyn a repülőtéri hatóság közlése szerint a járatok 82 százalékát törölték, a tervezett 195 felszállásból 160-at lemondtak, az északi Roissy-Charles-de-Gaulle légikikötőből a menetrendben jelezett gépek 60 százaléka - 319-ből 216 - maradt a betonon.
A sztrájkot az Air France hat pilótaszervezete egyhangúlag szavazta meg, abban a reményben, hogy sikerül a vállalat vezetőit bérük 10 százalékos emelésére késztetni.
A jelenleg 54 százalékban állami kézben lévő Air France-nál legutóbb négy évvel ezelőtt volt egységes megmozdulás. Az akkor elfogadott bértáblázatot 2001 őszéig befagyasztották, tavaly azonban, a szeptember 11-i amerikai terrortámadások teremtette új helyzetben, a pilóta-szakszervezetek egyéves haladékot fogadtak el az újabb bérkorrekcióig.
A szakmai szervezetek legfőbb érve a vitában, hogy kilenc év alatt 36 százalékos reálbércsökkenést szenvedtek el. A legnagyobb francia légitársaság vezetősége viszont túlzottnak minősíti pilótái igényét, összehasonlítva a konkurens cégek - a British Airways, a Lufthansa és a KLM - 6 százalékkal szerényebb fizetéseivel.
Az Air France vezetése arra is felhívta alkalmazottai figyelemét, hogy bár a cég az európai partnereihez képest viszonylag a legjobb eredménnyel vészelte át szeptember 11-e utóhatásait, azért a válság még korántsem ért véget. Különösen időszerűtlennek találják a pilóták követelődzését abban az időszakban, amikor az Air France privatizálása van napirenden.
Business Talks '24
Üzleti konferencia