A magyar online áruházak tízszázalékos növekedést várnak

MTI
2002.12.27. 13:00
Az online áruházak várakozásai alapján 2003-ban az idei 6 százalékról 10 százalékra emelkedik a weben vásárlók aránya az internet-felhasználók körében - derül ki a Westel Mobil Távközlési Rt., a Sun Microsystems Magyarország és a GKI Gazdaságkutató Rt. közös felméréséből. Az elemzés szerint ez a ráta rövidtávon, 1-3 év alatt elérheti a 16 százalékot, míg középtávon, 3-5 éven belül a 27 százalékot is megközelítheti. A legoptimistábbak a leglátogatottabb e-boltok, amelyek azt remélik, hogy 3-5 éven belül minden harmadik internetező vásárolni is fog a világhálón. Ezzel párhuzamosan az online áruházak saját árbevételük növekedésére számítanak. A felmérés alapján a fizetés főként továbbra is a postai utánvétel útján történik majd, ám az áruházak többsége 1-3 éves időtávon belül a hitelkártyás és a mobil-egyenleg terhére történő fizetés arányának jelentős mértékű növekedésében is bízik. Rövid- és középtávon tehát azon fizetési módozatok jelentős aránynövekedése várható, amelyekkel szemben ma még óvatosak a felhasználók, még nem tartanak kellőképpen biztonságosnak - tartalmazza az elemzés.