Óriási a verseny a BMW és a Mercedes közt

Napi Online
2003.01.06. 16:37
A német luxusautó-gyártók két nagyágyúja közül az elmúlt évben a BMW a Mininek köszönhetően ugyan jobban növelte eladásait, mint a Mercedes, ám a csillagos modellekből így is több kelt el, mint a bajor cég autóiból. A DaimlerChrysler luxuskocsi-részlege, a Mercedes tavaly - a Smart-modellekkel együtt - a 2001-es 1,2 millió autó után 1,23 milliót adott el (ebből 1,1 millió viselte a csillagos emblémát), így a bevételek mintegy 50 milliárd eurót tettek ki - jelentette be Jürgen Hubbert, Mercedes-nagyfőnök a detroiti autókiállításon. A Mercedes 2002-ben - a Smart-eladásokat is ide számítva - 2,9 milliárd euró körüli üzemi nyereséget vár.A nagy német versenytárs, a BMW nagyobb lendületet produkált, ezzel a tavaly értékesített, 1,057 millió autó 17 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A szép eredmény jórészt a Mini sikerének köszönhető, s a társaság vezérigazgatója arra számít, hogy a bajor autógyártó rekordnyereséggel zárta az évet. A BMW-eladások 3,7 százalékkal 913 ezer darabra bővültek az elmúlt esztendőben, míg Miniből a 2001-es bevezetéskor eladott, közel 25 ezer helyett 144 ezer talált vevőre.