Csökkent a Renault bevétele

Napi Online
2003.01.08. 11:22
A Renault árbevétele csoport szinten tavaly 0,3 százalékkel csökkent, míg maga a márka értékesítése 2,5 százalékkal mérséklődött. A visszaesés fő oka a nyugat-európai keresletcsökkenés, bár Renault itteni részesedésének 1,9 százalékos csökkenése kisebb a piac 3,1 százalékos zsugorodásánál. Ez utóbbi miatt egyébként 0,1 százalékponttal 11,3 százalékra nőtt a piaci részesedése. Az idei tervekben ugyanakkor már a jelentős javulásra számítanak, köszönhetően az új Megane és az Espace IV modelleknek. A nagy rivális, a PSA Peugeot Citroën autógyártó kedden jelentette be, hogy világszerte 3,267 millió gépkocsit adott el, 4,3 százalékkal többet mint az előző évben, miközben a korábbi tervek csak 3,25 millió gépkocsi értékesítéséről szóltak.