Növelte forgalmát a METRO

MTI
2003.01.09. 12:08
Az ágazati trenddel szemben növelte eladásait 2002-ben a METRO, Németország legnagyobb kereskedelmi lánca. Saját célkitűzését azonban nem sikerült elérnie.

A düsseldorfi központú konszern eladásai - előzetes adatok szerint - 4,0 százalékkal 51,5 milliárd euróra emelkedtek az elmúlt évben. A konszern 5-5,5 százalékos forgalomnövekedést várt.

Az árfolyamingadozások kedvezőtlen hatása Törökországban, Romániában, Lengyelországban és Kínában a negyedik negyedévi forgalmon érződött. Az árfolyamingadozásokat kiszűrve a METRO forgalma 4,7 százalékkal nőtt 2002-ben.

2002 utolsó negyedében a forgalom nagyon kielégítően alakult az élelmiszert nem árusító üzlethálózatokban, például az elektronikai cikkeket kínáló MediaMarkt/Saturn üzletekben.

A METRO március végén teszi közzé végleged eredményeit. A konszern elnöke az előzetes adatok alapján továbbra is arra számít, hogy az egy részvényre jutó profit 10 százalékkal emelkedett.