Amerikai kormánykörökből származó értesülések szerint a kormány ezúttal nem tervez afféle nagyszabású mentőakciót, mint a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után.
Az amerikai elnök, a gazdasági tanácsadóival folytatott megbeszélésein, sokkal inkább azt a véleményt képviselte, hogy az ágazatnak magának kell újjászerveznie magát. A piacnak kell meghatároznia, mely légitársaságok maradjanak életben, így az újjászerveződést a piaci verseny viszi sikerre.
A United Airlines és az US Airways már fizetésképtelen, csődvédelem alatt áll, a legnagyobb amerikai légitársaság, az American Airlines ugyancsak közeledik a csődhöz.
Az amerikai repülési ipar a 2001. szeptember 11-i terrortámadások óta összesen több mint 100 ezer állást épített le, és járatcsökkentésekkel, kiadásmérsékléssel igyekezett racionalizálni gazdálkodását. Az iraki háborúból fakadó veszteségeit az ágazat mintegy 4 milliárd dollárra becsüli.
Az iraki háború könnyen újabb 10 milliárd dollárral növelheti a világ repülési iparának veszteségeit, ismét jelentősen csökkentve a repülőre szálló utasok számát - vélekedik a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, a IATA.
Az iraki háború tovább súlyosbítja a válságot, amelyet 2001. szeptember 11-e következményei mélyítettek el, és mintegy 30 milliárd dolláros halmozott veszteséghez vezethet.
- Budapest, IX. kerület Máriássy utca 81.
- Alapterület 59 m2 Szobák 2+1 db Vételár 57,99 M Ft
- Budapest, IX. kerület Pápay István utca 5.
- Alapterület 72 m2 Szobák 1+2 db Vételár 76,92 M Ft
Rovataink a Facebookon