Gázt ad a PSA, fékez a Renault

Napi Online
2003.04.26. 15:43
A francia autógyárak közül a Peugeot-Citroën növelni tudta eladásait az első negyedévben, a Renault forgalmát ellenben visszavetette a keresletgyengülés. A japán autógyárak jó üzleti évet tudhatnak maguk mögött.

Az első negyedévben a PSA Peugeot-Citroën nyerte a két francia autógyár versenyét, árbevétele éves összehasonlításban 3 százalékkal, 13,841 milliárd euróra, ezen belül a személyautó-üzletágé 3,1 százalékkal, 11,222 milliárd euróra nőtt. Az eladott járművek száma 1,7 százalékkal, 824 ezerre emelkedett. A legfontosabb piacon, Nyugat-Európában részesedése 16,4 százalékra erősödött az egy évvel korábbi 15,5-ről.

A második legnagyobb európai autógyár két márkája nagyon eltérően szerepelt: a kisebb Citroën esetében - nagyrészt a C3-as sikerének köszönhetően - az eladott autók száma 15,9 százalékkal nőtt, a Peugeot-nál viszont 7,9 százalékkal esett.

A rivális Renault SA nem tudta kivédeni a keresletgyengülést, árbevétele 2,9 százalékkal, 9,015 milliárd euróra, a személyautó-divízióé 3,2 százalékkal, 8,454 milliárd euróra romlott. A gyengülést a Renault annak is tulajdonítja, hogy az új Mégane-sorozatból még nem jött ki a Scénic modell; a széria többi darabja jól szerepel.

A 44 százalékban a Renault tulajdonában lévő Nissan Motor Co. 51 százalékkal, 737 milliárd jenre növelte üzemi nyereségét a márciussal zárult üzleti évben, árbevétele pedig 11 százalékkal, 6850 milliárd jenre emelkedett (1 dollár = 121 jen). A harmadik legnagyobb japán autógyár ezzel a nyereségesség tekintetében megelőzte a második helyen álló Honda Motor Co.-t, amelynek azonban szintén nincs oka panaszra, mivel üzemi eredménye 7,8 százalékkal, 689,5 milliárd jenre javult az üzleti évben. A százalékos arányt tekintve viszont az ötödik legnagyobb Mazda Motor Corp. győzött, mivel 77 százalékkal, 50,6 milliárd jenre növelte üzemi nyereségét.