A vártnál jobb eredményt ért el a Metro az első negyedévben

MTI
2003.04.30. 11:51
A német Metro áruházlánc működési eredménye (EBIT) az első negyedévben 22,2 millió euró lett az egy évvel korábbi 5,9 milliós veszteség helyett, és jócskán meghaladta az elemzők legbizakodóbb várakozásait is. A piaci becslések 38 millió euró veszteség és 17 millió euró nyereség között szóródtak.

Az értékesítés a várakozásoknak megfelelően 2,5 százalékkal 12,13 milliárd euróra emelkedett. Árfolyamváltozások nélkül számítva a növekedés 5 százaléknak felelt meg. Különösen biztató, hogy a rossz hazai piacon is - ahol a bevétel 55 százaléka keletkezik - 3,3 százalékkal nőtt a forgalom 6,69 milliárd euróra, ráadásul húsvét nélkül, amely idén kívül esett a harmadik negyedéven, és az is nagy reményekre ad okot, hogy az első negyedév hagyományosan a legrosszabb szokott lenni a Metronál, mert karácsony után visszaesik a forgalom.

A világ ötödik kiskereskedelmi hálózata, a Metro cash and carry egysége és MediaMarkt fogyasztói elektronikai részlege volt a fő nyereségtermelő az első negyedévben, az EBIT 19,9 százalékos, illetve 9,5 százalékos növekedésével.