Nőttek a reklámköltések

Napi Gazdaság
2003.05.13. 13:37
Az első negyedévben 73,6 milliárd forintot, a tavalyi első negyedévesnél 9,8 milliárddal költöttek reklámra a hazánkban működő vállalkozások - derül ki a Mediagnozis összeállításából. A teljes reklámköltés hatvan százaléka az országos televíziókhoz folyt be, növekedést is csak a tévécsatornák értek el. Bevételük 46 milliárd forint volt, a tavalyinál tízmilliárddal több. A kábeltévéknél mindössze 1,5 milliárd forintért hirdettek, ez kétmilliárddal kevesebb, mint tavaly ilyenkor volt. Mozi- és beltéri reklámokra 100-100 millióval többet költöttek a hirdetők, a több piaci ágazat (rádiók, napilapok, folyóiratok, közterület) bevételei stagnáltak.

A legnagyobb hirdető továbbra is az Unilever Magyarország Kft., amely három hónap alatt 3 milliárdot meghaladó összeget reklámozott el. A második helyre kétmilliárdos reklámköltésével a L'Oreal lépett előre. Az első tízben van mindhárom mobilos cég, március végéig a Vodafone 1,87, a Westel 1,76, a Pannon 1,62 milliárdot fordított reklámokra. Az állami tulajdonú cégek közül reklámra a Szerencsejáték Rt. költötte a legtöbbet, csaknem egymilliárd forintot. Számottevően nőttek a Postabank reklámköltségei is: a privatizálás előtt álló pénzintézet három hónap alatt 762 millió forintot szánt hirdetésekre.