A vállalatok már kevésbé bíznak az internetben

2003.05.16. 13:31
A világháló üzleti életben betöltött szerepét, a vállalatok várakozásait tükröző GKI-Westel e-Gazdaság Index értéke 2002 IV. negyedévében 6,7 volt. Az index, mely a gazdasági szereplők internethez és az elektronikus üzleti alkalmazásokhoz fűződő várakozásait, attitűdjeit sűríti egy mutatószámba, a 2002-ben újból nekiindult bizalomerősödés ellenére a negyedévben jelentősen csökkent. A GKI-Westel e-Gazdaság Index csökkenése ugyanakkor egybeesik a vállalatok körében mért konjunktúra index, illetve a lakosság körében mért fogyasztói bizalmi index csökkenésével, melyek szintén 2002 végén fordultak erősen csökkenő irányba, és lejtmenetük azóta is tart. A vállalatok az általános konjunkturális várakozásaik lanyhulása folytán az elektronikus, internetes üzletmenetről és annak kilátásairól is nagyobb óvatossággal nyilatkoztak, ami arra utal, hogy a piaci lehetőségek beszűkülése ellen csak kevesen próbálnak meg "előre menekülve" kitörni. A vállalatok szerint az internet terjedése sokkal kevésbé hat üzletmenetükre, mint azt korábban gondolták, illetve mind az értékesítési, mind beszerzési folyamatokban kevésbé fogják az internetet mint új csatornát használni. A négy általunk kiemelt ágazat (általános vállalati kör, pénzügyi szektor, turizmus, kereskedelem) közül a legerőteljesebb bizalomvesztés a kereskedelmi szektorban volt tapasztalható, míg a legkevésbé a pénzügyi szféra várakozásai romlottak.