A nagyvállalatok elektronikus úton intézik bankügyeiket

2003.05.29. 11:25
Az Internet-hozzáféréssel rendelkező magyarországi gazdálkodó szervezetek fele bankügyeit elektronikus kapcsolaton keresztül intézi, igaz, vállalatméret szerint jelentős eltérések figyelhetők meg: míg tíz nagyvállalatból csak egy maradt meg az átutalások telefonos vagy személyes intézésénél, addig a mikrovállalatok mindössze 40 százaléka él a technika adta távoli, elektronikus megbízási lehetőséggel - derül ki a Magyar Infokommunikációs Jelentés 2003-as kiadásából. A legelterjedtebb forma a modemes banki szolgáltatás, amelyet az Internet-hozzáféréssel rendelkező nagyvállalatok 85 százaléka, a középvállalatok háromnegyede, a kisvállalatok fele, a mikrovállalatoknak pedig ötöde használ, áll a BellResearch hírlevelében. Emellett a webes böngészőprogrammal elérhető e-banki ügyintézést - minden szegmensben - tíz vállalat közül mindössze egy veszi igénybe. A legelterjedtebbnek számító, telepített szoftver segítségével és telefonvonalon keresztüli elektronikus banki szolgáltatást közel 29 ezer magyarországi cég használja, míg a weben keresztül igénybe vehető internetes banki szolgáltatások lehetőségével hozzávetőlegesen 9 ezer cég él.