Javulást lát az egyik legnagyobb reklámügynökség

MTI
2003.06.30. 15:27
A brit WPP Group Plc, a világ harmadik legnagyobb reklámügynöksége az üzlet élénkülésének jeleit látja felismerni az idei év első öt hónapjának eredménye alapján. A pillanatnyilag a Cordiant reklámügynökség megvásárlásáért folyó küzdelembe nyakig belebonyolódott cég díjbevételének három százalékos csökkenését a beszámolási időszakban a font erősödésének tulajdonítja a dollárral és a jennel szemben. Az árfolyam hatástól megtisztított díjbevétel egy százalékkal haladná meg az előző évi bázis adatot - közölte a WPP.

A reklámszakma a cégek hirdetési kiadásainak drasztikus csökkenése miatt súlyos válságon esett át az elmúlt időszakban. A WPP az amerikai üzleti forgalom felfutásáról számolt be az első öt hónapra vonatkozóan. Ügyfelei közé olyan nagy nevek tartoznak mint a Ford és a Domino's Pizza. Nagy-Britanniában csökkent, az európai kontinensen pedig nőtt a cég forgalma, csakúgy mint Ázsiában, Dél-Amerikában, a Közel-Keleten és Afrikában. A forgalom növekedés a legtöbb esetben a versenytársak piaci részesedésének kárára következett be.