A francia Renault járműipari konszern közölte, hogy az idei első fél évben a tavalyinál 4,5 százalékkal, saját márkájából pedig 5,6 százalékkal kevesebbet adott el. A teljes eladott járműmennyiség, beleértve a Dacia és a Samsung kocsikat, megközelítette az egymillió 225 ezer darabot. Az európai autópiac zsugorodása kényszerítette a Renault csoportot a tavalyinál érezhetően gyengébb eladásokra - derül ki a gyártó közleményéből. Eszerint az európai autópiac az idén 2,8 százalékkal lett kisebb a tavalyi első fél évinél.
Ugyanakkor azt is közölte, hogy júniusban már kedvező változásokat tapasztalt Nyugat-Európában, ahol féléves eladásaik visszaesése egészében elérte a 6,8 százalékot. A világ más részein azonban 4,4 százalékkal javított értékesítési eredményén a Renault. Mint emlékezetes, már több gyártó jelezte idei első féléves eladásainak visszaesését, köztük a BMW, a Mercedes, a Ford. A francia Peugeot-Citroen csoport viszont 1,9 százalékkal javítani tudta eladásait.
Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
JEGYVÁSÁRLÁS
Szerezze be
jegyét most!
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!