A brit-holland Unilever háztartási cikk kereskedelmi konszern két
százalékos nyereség növekedést ért el az első félévben és ennek
tükrében megerősítette 10 százalékos eredmény javulást kitűző éves
tervét. A Nestlé és a Kraft után a világ harmadik legnagyobb
élelmiszer- és háztartási cikk kereskedelmi vállalatának számító
Unilever tulajdonában vannak például a Dove, a Lux, a Lipton és a
Knorr márkanevek.
A nettó nyereség 1,265 milliárd euró lett, 14 százalékkal magasabb az éves bázisnál, de alacsonyabb az elemzők által átlagosan várt 1,36 milliárd eurónál. A konszern 400 vivőtermékének forgalma 3,1 százalékkal emelkedett a félév folyamán.
A Unilever júniusban valósággal sokkolta a tőzsdei befektetőket, amikor négyszáz vivőtermékének forgalmi növekedési előrejelzését négy százalékra fogta vissza 5-6 százalékról. A harmadik negyedévre ekkor mindössze három százalékos növekedési ütemet becsült, hasonlót az első negyedévben elérthez. Magyarázatként az amerikai nagykereskedelmi láncok készletcsökkentéseit, a luxuscikkek keresletére hátrányosan ha tó utazási forgalom visszaesést és a Slim-Fast fogyókúrás termékek kiábrándítóan alacsony forgalmát hozta fel.