Kisebb a Hugo Boss vesztesége

MTI
2003.07.30. 14:01
A Hugo Boss-nak sikerült csökkentenie veszteségét a második negyedévben, bár ruhaeladásainak bevétele a gyenge dollár és a kereslet hiánya miatt nem növekedett. A rossz kiskereskedelmi klíma ellenére a Boss továbbra is tartja 2003-as céljait, melyek között a helyi devizákban mért eladások változatlan szintje, valamint az adózás utáni profit 10 százalékos növekedése szerepel. "A minőségi férfiruházat ágazat visszaesése 2003 első hat hónapjában tovább folytatódott" - jelentette ki a cég vezérigazgatója, Bruno Saelzer, aki a jelenségért a jól ismert okokat - gyenge kereslet, iraki háború, SARS-vírus - tette felelőssé. Hozzátette azonban, hogy a Hugo Boss többé-kevésbé felül tudott emelkedni ezen a trenden.

Az olasz Marzotto ellenőrzése alatt álló vállalat második negyedévi vesztesége 6,6 millió eurót tett ki; előző évi eredménye 17,5 millió euró volt. A cég eladásai öt százalékkal 167,5 millió euróra estek vissza. Jól szerepeltek az időszakban a Boss Woman termékek: a női ruhák eladásai 35 százalékkal 22 millió euróra növekedtek, ami azt jelenti, hogy az ágazat 2003 második felére már nullszaldóssá is válhat. A visszaesés arra ösztönzi a Boss-t, hogy nagyobb hangsúlyt adjon szabadidő öltözeteinek; keresett termék a márkajelet viselő farmernadrág is.