Növekedett a Hyundai negyedévi profitja

MTI
2003.08.11. 14:25
A vártnál gyorsabban nőtt Dél-Korea első számú autóipari vállalatának, a Hyundai-nak negyedévi profitja: az emelkedés 86 százalékos volt a növekvő export, elsősorban a sikeresen bevezetett XG luxusautó és a Santa Fe sportkocsi bevezetése jóvoltából. Az elemzők a második negyedében további javulást várnak, mivel a hazai piac élénkülése is követni fogja várhatóan a külpiaci bővülést. A Hyundai-nak főként Európában van esélye a kivitel felfuttatására, mivel az erős euró versenyképessé tette a Dél-Koreából történő behozatalt.

A Hyundai-nak a nemrégiben lezajlott munkabeszüntetési akció 1,2 milliárd dolláros árbevétel kiesést okozott, de ez a társaság profitját nem befolyásolta érdemben, mivel a kiesést a készlet leépítések révén pótolták, és a költségek is csökkentek, mivel a dolgozókat nem fizették a sztrájk idején. Más kérdés, hogy a kiharcolt béremelések, és az erősödő dél-koreai valuta milyen hosszú távú hatásokat vált ki, a szakértők szerint ezek hátrányosan befolyásolhatják a hazai eladásokat.

A tíz százalékban a DaimlerChrysler tulajdonában álló Hyundai 570,4 milliárd vont(483 millió dollár) nettó profitot realizált a június 30-án zárult második negyedévben, szemben a 306,8 milliárd vonos tavalyi második negyedévi profittal. Az eladások 6,58 billió vonra rúgtak, 6 százalékkal növekedtek. Az elemzők 454 milliárd vonos profitra, viszont 6,74 billió vonos árbevételre számítottak.