Késhet német autópályadíj bevezetésére
Stolpénak ezen kívül meg kell birkóznia az EU közlekedési biztosának, Loyola de Palaciónak a fenntartásaival is. A közlekedési biztos ellenzi, hogy a német fuvarozók - szemben külföldi kollégáikkal - más területeken kedvezményekben részesüljenek, mérséklendő vagy kiegyenlítendő a pályahasználati díj kifizetése miatt elszenvedett veszteségeket. A díjbeszedő rendszer egyik tartozéka lenne a kamionba beszerelendő fedélzeti egység, ám a készülékek beszerelésekor különböző hibák lépnek fel. Összekapcsoláskor például kiég az antenna, a készülék sok esetben a fedélzeti elektronikával sem képes összehangolódni. Az már látható, hogy november elejére a német autópályákon futó 1,4 millió német kamionból legfeljebb csak félmillióba tudnák beszerelni az automatikus díjszámlálókat. A beszállítók - a Siemens VDO, a Grundig - naponta 4500, illetve 1500 fedélzeti egység gyártására képesek. A műhelyek panaszkodnak a késedelmes szállításokra, és mint kiderült: időigényes a készülék beszerelése is. Tapasztalt műszerészek is átlagban négy órát bajlódnak, míg a teljes beszereléssel elkészülnek - írta a Financial Times Deutschland.