Kínai piac lesz a világ

Napi Online
2003.08.26. 13:49
Néhány kínai no-name márka éveken belül olyan ismert és elismert brand lesz, mint a már befutott japán, dél-koreai és európai márkák - állítja a Reuters Gerard Kleisterlee-re, a Philips vezérigazgatójára hivatkozva. Gerard Kleisterlee szerint a kínai márkák feltörését csak a kínai piac nagysága különbözteti majd meg a többi ázsiai termék felelmelkedésétől. Véleménye szerint közel tucatnyi kínai vállalat termékei és technikai újításai már megfelelnek a piaci elvárásoknak.

Néhány éven belül az olyan kínai mobiltelefon-márkák, mint a Ningbo Bird 600130.SS és TCL 1070.HK elismertebbek lesznek mint japán, amerikai és európai vetélytársaik. Néhány márka még csak nagyon egyszerű terméket fed, de nagyon sok kínai cég komoly technikai újításon dolgozik, mint például az okos kamerás mobiltelefon, amely a világ legnagyobb márkáival kelhet majd versenyre. Míg három évvel ezelőtt a német DVD piacot még a nagy márkák uralták, addig most a piac 70 százalékát a nem "A" kategóriás termékek fedik le - tette hozzá Gerard Kleisterlee. Kleisterlee szerint a nagy márkák egyetlen esélye, ha előre menekülnek, és termékeken belüli funkcionális kombinációt hajtanak végre.