A FIAT növelte piaci részesedését

MTI
2003.09.02. 15:11
A gyenge autópiaci konjunktúra ellenére a FIAT augusztusban növelte piaci részesedését Olaszországban: a hónapban a FIAT egyik vezetőjének becslései szerint meghaladta a 28,7 százalékos szintet. Bár Gianni Coda pontos adatokkal egyelőre nem szolgált, elmondta, hogy céljuk a 29-30 százalékos piaci részesedéshez való visszatérés az idén. A FIAT új kisautójuk, a Panda lisszaboni bemutatóján beszélt a cég céljairól. Elmondta, hogy új Punto-modelljükhöz is nagy reményeket fűznek: ebből máris 140 ezres megrendelésük van. A vártnál sokkal kisebb, 25 millió eurós működési veszteséggel zárta a második negyedévet az olasz FIAT konszern, mivel beértek átszervezési programjának első gyümölcsei. A csoport a tavalyi második 127 millió euró veszteséget szenvedett el. A konszern gondjaiért leginkább felelős autóipari részleg vesztesége 234 millió euróra csökkent az egy évvel azelőtti 394 millióról. A piac átlagosan 253 millió eurós veszteségre számított a FIAT Autónál.