A Gucci erős forgalmat vár a második félévben

MTI
2003.09.22. 12:45
A világ harmadik luxuscikk-gyártó csoportja, a Gucci a forgalmát erősnek várja Ázsiában, Európában és Amerikában a pénzügyi éve második felében, ahogyan az idegenforgalomhoz kapcsolódó kereslet újjáéled az iraki háború és a SARS-járvány okozta visszaesés után. A Gucci márka iránti kereslet szeptemberben kétszámjegyű növekedést mutatott, és a cég a továbbiakban is ezt az ütemet várja Ázsiában, Európában és Amerikában, a vállalat hétfői közlése szerint. A növekedés fő ösztönzője a Gucci őszi kollekciója, különösen a kézitáskák és cipők új modelljeitől remélnek nagy forgalomfelfutást. Az erős euró és a SARS-járvány miatt a Gucci-csoport - amely egyebek között az Yves Saint-Laurent, a Stella McCartney és az Alexander McQueen márkákat fogja össze - az idén április végéig tartó első negyedben csak 1,2 millió eurós tiszta nyereséget termelt az egy évvel korábbi 35,5 millió után. Működési vesztesége 24,4 millió euró volt, az egy évvel korábbi 20,4 millió eurós nyereség helyett. A bevételei 6,7 százalékkal 567,1 millió euróra csökkentek.