Egymilliós bírság a Jogobella forgalmazójának

2003.09.24. 15:01
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Zott Hungária Kft. által forgalmazott "Jogobella" elnevezésű gyümölcsjoghurtokban lévő gyümölcsnek extra frissességet tulajdonított több televíziós csatornán is sugárzott reklámja alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. Azt is sugallták, hogy más terméktől eltérően keülnek a joghurtba a gyümölcsök. A Zott Hungária Kft-nek valamennyi Magyarországon kapható gyümölcsjoghurt vonatkozásában bizonyítania kellett volna a reklámban tett állítás helytállóságát. Ilyen bizonyítékot azonban nem terjesztett elő.

A Versenytanács álláspontja szerint a "Jogobella" esetében alkalmazott technológiában nincs olyan eltérés, amely igazolná a reklám állításának helytállóságát, ezért a fogyasztók megtévesztésére alkalmasság mint versenytörvénybe ütköző cselekmény elkövetéséért egymillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Zott Hungária Kft-t.