Bírósághoz fordul a Pharma Vision

2003.09.25. 12:51
A Pharma Vision Kft. felülvizsgálattal kíván élni a Gazdasági Versenyhivatal tegnapi döntése ellen, mely szerint a társaság megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy gyógyító hatást tulajdonítanak a terméknek, miközben e gyógyhatást megfelelő vizsgálatok nem igazolták. A GVH döntését a cég által forgalmazott termék reklámanyagában szereplő két szó, illetve kifejezés meglétére alapozta - áll a Pharma Vision az Indexhez eljuttatott közleményében. A társaság már az eljárás elején a GVH által kifogásolt kifejezések elhagyásával megváltoztatta reklámanyagát. Szerintük a GVH döntését lényegében egy korábbi saját döntésében kifejtett azon OGYI állásfoglalásra alapozta, amely szerint, például étrend kiegészítők esetén tilos gyógyhatást megállapító vizsgálatokra, illetve gyógyhatásra hivatkozni. Ez természetesen azt jelenti, hogy hiába van ténylegesen egy étrend kiegészítőnek gyógyhatása, azonban erre utalni reklámokban, vagy termékismertetőkben akkor sem szabad.

A társaságnak meggyőződése, hogy az ellene eddig eredménytelenül indított számtalan hasonló eljárás hátterében egy konkurens cég áll, amely nehezen veszi tudomásul, hogy más társaság valószínűleg jobb terméke a piacon jóval elismertebb. Szerintük a kiszabott bírság összege messze áll az arányosnak nevezhető mértéktől, és azt gondolja, hogy a GVH vele szemben az eljárás során támasztott elvárására szintén aránytalan. A társaság a Femal tablettát természetesen az a már megváltoztatott reklámszöveggel a jövőben is forgalmazni fogja.