Már a fele a magyar vásárlóerő a németnek

Napi Online
2003.09.26. 14:10
Az egy főre jutó magyarországi vásárlóerő jelentősen növekedett az utóbbi évek során, és tavaly elérte a németországi szint felét - írta az MTI a GfK felmérésére hivatkozva. A GfK Piackutató Intézet adatai alapján a magyar vásárlóerő - amelyben az egy főre jutó németországi vásárlóerőt vették 100 százaléknak - a magyar mutató a 1998. évi 47-ről 2002-re 50 százalékra nőtt. A GfK nürnbergi központja 38 európai ország vásárlóerő indexét számította ki oly módon, hogy az egy lakos által vásárlásra költhető pénzt összevetette az egyes országok háztartásainak költési szerkezetével, és a statisztikai bevásárló kosarába tartozó termékek áraival. A környező országok közül Szlovénia indexe a legmagasabb, 69 százalék. Négy évvel korábban szintén Szlovénia vezette a régiót, 67-es mutatóval. Magyarországot a térségben még Csehország előzi meg 51-es mutatóval. Az Európai Unió tagországai közül a legalacsonyabb, 73 százalékos mutatóval Portugália rendelkezik. Az európai mezőnyt Luxemburg (153 százalék), Svájc (128), Izland és Norvégia (104), valamint Belgium (103) vezeti.