Visszaesett az LVMH luxuscikk-gyártó forgalma

MTI
2003.10.14. 14:18
Forgalmának 9 százalékos csökkenését jelentette az első kilenc hónapról a világ vezető luxuscikk-gyártója, az LVMH kedden, a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt. Egyidejűleg megerősítette 2003-as célkitűzéseit. A Louis Vuitton bőrtáskák, a Hennessy konyak és Critian Dior parfümök gyártója szeptember végéig 8,167 milliárd eurós forgalmat ért el, elemzők 8,18 milliárd eurón várták ezt az adatot. Az LVMH, amely Jennifer Lopez hollywoodi sztárt és Tiger Woods golfjátékost szerződtette termékeladásainak előmozdítására, azt is közölte, hogy a termékbevezetések és új üzletek megnyitása járultak hozzá a forgalom élénküléséhez a nyár második felében. A harmadik negyedévben az LVMH organikus eladásai 6 százalékkal nőttek. A konszern az utolsó évnegyedben is az eladások emelkedését várja. Az LVMH részvényei kedden kora délután 58,10 eurón álltak a párizsi értéktőzsdén, 0,09 százalékkal alacsonyabban, a hétfői 58,15 eurós záró árnál. Kedden 59,00 eurón nyitott. Az idén 59,05 és 33,97 euró között mozgott a részvény. Az év eleje óta 48,40 százalékot erősödött.