Kelet-európai piaci offenzívára készülnek az osztrákok

MTI
2003.10.27. 09:10
A kelet-európai piacok értékesítési lehetőségeinek a növekedésére számítanak a sífelszereléseket gyártó osztrák cégek, amelyek tavaly már 2,4 millió pár sílécet szállítottak külföldre mintegy 188 millió euró értékben. A sífelszereléseket gyártó osztrák cégek szövetségének a szóvivője szerint az elkövetkező években a kelet-európai piacokon kétszámjegyű értékesítési növekedésre számítanak az osztrák gyártók, amelyek tavaly például 266 ezer pár sílécet szállítottak ebbe a térségbe. A legnagyobb felvevőpiacot jelenleg Csehország jelenti az osztrák gyártók számára, ahol a Kelet-Európába szállított osztrák sílécek mintegy fele talál vevőre. A gyártók szerint rendkívüli mértékben befolyásolja értékesítési lehetőségeiket az időjárás alakulása. Az ebből a szempontból rendkívül nehéznek bizonyult tavalyi síszezon után idén már kedvező előjelek tapasztalhatók, az osztrák gyártókhoz beérkezett megrendelések a sílécek terén 0,6 százalékkal haladják meg a tavalyi esztendő hasonló időszakának az értékét, sícipőkből pedig máris 10 ezer párral többet rendeltek az értékesítők, mint egy évvel korábban. Ausztriában hatalmas sífelszerelési választékkal várják a síelni vágyókat a szaküzletek. A Der Standard című bécsi napilap talán a választás megkönnyítése érdekében sílécrangsort közölt annak alapján, hogy a márkák versenyében hol állnak az egyes gyártmányok a világbajnokságokon lesiklásban szerzett érmek alapján. Ebből a szempontból a Salomon viszi el a pálmát, majd az Atomic, a Rossignol és a Blizzard következik, amelyekkel aranyérmet nyertek már. A "csak" vb-ezüstérmes lécek csoportját a Dynastar vezeti, majd a Fischer, a Völkl és a Nordica következik.