A Nestlé nyert és vesztett

MTI
2003.10.27. 09:31
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a svájci Nestlé csütörtökön bejelentette, hogy jóllehet eladásait az év háromnegyed részében tavalyhoz képest mennyiségben 5,4 százalékkal növelte, az árfolyamok hatása miatt a bevételek 9,2 százalékkal csökkentek, azaz a kilenc havi forgalom értéke 2,4 százalékkal 64,6 milliárd svájci frankra esett vissza. A vállalat illetékese jelezte, hogy az eladások volumenével az idei célt tartani tudják - nem utolsó sorban hála az idei meleg nyár miatt megugrott jégkrém-fogyasztásnak - és 2004-re is bizakodó, az még jobb is lehet, mint az idén. Ásványvíz-üzletük ebben az évben 10,3 százalékkal nőtt. Az ez évi eredményjavulást elsősorban attól várják, hogy beérnek költségmérséklési programjaik. Ezek révén 2006. végére összesen 6 milliárd frankot szeretne a vállalat megtakarítani, az idén 800 milliót. Az elemzői várakozásokat a Nestlé eladásainak növekedése meghaladta - derül ki a Reuters jelentéséből.