A Unilever 11 százalékkal növelte nyereségét

MTI
2003.10.29. 12:36
Stagnáló értékesítés mellett 11 százalékkal növelte tiszta nyereségét a harmadik negyedben a brit-holland fogyasztásicikk-gyártó Unilever. A csoport tiszta nyeresége a rendkívüli tételek és az arculatérték-csökkenési leírások előtt 1,25 milliárd euróra nőtt a negyedben, egyezően az elemzői várakozásokkal. Az eladások 12,29 milliárd euróval a tavalyi harmadik negyedhez képest változatlanok voltak. A működési nyereségrés 1 százalékponttal 17 százalékra javult a negyedben. Az idei év egészére - a folytatódóan nehéz piaci körülmények ellenére - a Unilever-csoport továbbra is tartja az egy részvényre jutó kétszámjegyű nyereségnövekedési előrejelzést. A bevételnövekedés elmaradását a cég elsősorban a Prestige, valamint az egészségügyi és testápolási termékcsoportok rossz teljesítményének tulajdonítja, amelyekben közel 30 százalékos bevételcsökkenés mutatkozott a negyedben. A Unilever részvényei szerda délelőtt 4,495 fonton álltak a londoni értéktőzsdén, 4,96 pennys fontos keddi zárásukhoz képest 0,71 százalékos csökkenéssel. A részvények szerdán 4,99 fonton nyitottak. A papírok idei csúcsa 6,08 font, mélypontja 4,92 penny volt, az év eleje óta 16,67 százalékot vesztettek.