A Unilever 11 százalékkal növelte nyereségét
Stagnáló értékesítés mellett 11 százalékkal növelte
tiszta nyereségét a harmadik negyedben a brit-holland
fogyasztásicikk-gyártó Unilever.
A csoport tiszta nyeresége a rendkívüli tételek és az
arculatérték-csökkenési leírások előtt 1,25 milliárd euróra nőtt a
negyedben, egyezően az elemzői várakozásokkal. Az eladások 12,29
milliárd euróval a tavalyi harmadik negyedhez képest változatlanok
voltak.
A működési nyereségrés 1 százalékponttal 17 százalékra javult a
negyedben.
Az idei év egészére - a folytatódóan nehéz piaci körülmények
ellenére - a Unilever-csoport továbbra is tartja az egy részvényre
jutó kétszámjegyű nyereségnövekedési előrejelzést.
A bevételnövekedés elmaradását a cég elsősorban a Prestige,
valamint az egészségügyi és testápolási termékcsoportok rossz
teljesítményének tulajdonítja, amelyekben közel 30 százalékos
bevételcsökkenés mutatkozott a negyedben.
A Unilever részvényei szerda délelőtt 4,495 fonton álltak a
londoni értéktőzsdén, 4,96 pennys fontos keddi zárásukhoz képest
0,71 százalékos csökkenéssel. A részvények szerdán 4,99 fonton
nyitottak.
A papírok idei csúcsa 6,08 font, mélypontja 4,92 penny volt, az
év eleje óta 16,67 százalékot vesztettek.