A gyenge dollár javította a Gillette nyereségét

MTI
2003.11.04. 15:20
A Gillette kedden közölte, hogy gyenge dollár és az emelkedő eladások segítették nyeresége emelkedését a reklámkiadások megemelkedése ellenére. A Gillette - a világ legnagyobb borotválkozási cikkeket gyártó vállalata - agresszív reklámkampányba kezdett, hogy ellensúlyozza legnagyobb versenytársa, a Schlick egy új termékének hatását. Az árbevételre jótékony hatást gyakorolt a Duracell elemek iránti nagyobb kereslet. Az elemek iránt rohamos kereslet mutatkozott a kanadai és észak-amerikai áramszünetek következtében. A Gillette nettó nyeresége a harmadik negyedévben 416 millió dollár, részvényenként 41 cent volt az egy évvel korábbi 354 millió dollár, részvényenként 33 cent után. A Reuters elemzői konszenzusa 36 centes részvényarányos nyereségre számított. A társaság árbevétele 11 százalékkal 2,41 milliárd dollárra emelkedett, a Reuters elemzői konszenzusa 2,31 milliárdra számított.