Az ÁSZ szerint nem gazdaságos az M7-es felújítása
Az alkalmazott feltételrendszer - a vállalkozásba adás módja, a
finanszírozási konstrukció, a szerződéses árak kialakítása, a
szerződéses feltételek és a technológia - nem teremtette meg az
M7-es autópálya gazdaságos felújításának lehetőségét a
Budapest-Zamárdi közötti szakaszon - állapította meg az MTI-hez
eljutatott vizsgálatában az Állami Számvevőszék (ÁSZ).
A beruházás 72,4 milliárd forintba került.
A finanszírozásában a Magyar Fejlesztési Bank kapott meghatározó
szerepet. Ebben a struktúrában az állam tulajdonosi érdekeit
képviselni hivatott ágazati szakmai irányítás és felügyeleti
ellenőrzés szerepe 2002. év végéig formális volt - rögzíti az ÁSZ
jelentés.
A beruházásnál nem volt közbeszerzés, a vállalkozási
szerződéseket versenyeztetés nélküli kötötték, így nem érvényesült a
verseny árleszorító hatása. Az átalányáras szerződéstípus elsődleges
alkalmazása nem nyújtott megfelelő garanciát a közpénzek átlátható
felhasználásához. A leszerződött technológia nem vált be a
kivitelezés megkezdésekor, ezért azt megváltoztatták, azonban emiatt
a szerződések műszaki tartalmát és az árat nem módosították.