Csökkent az Ahold forgalma
A
holland Ahold kiskereskedelmi cég első kilenchavi nettó eladása 10,5
százalékkal 43,3 milliárd euróra csökkent a tavalyi 48,390
milliárdról.
Az amerikai Wal-Mart és a francia Carrefour után a világ
nagyságra harmadik élelmiszer-kiskereskedőjének arculatérték
leírások és egyszeri tételek előtt működési nyeresége 857 millió
euró volt, ami 53,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 1,839
milliárd euróhoz viszonyítva.
A cég az idei első kilenc hónapot 62 millió euró nettó
veszteséggel zárta, tavaly ugyanekkor 17 millió euró nettó nyeresége
volt. Részvényarányos vesztesége 0,10 euróra nőtt a tavalyi 0,01
euróról.
Az Ahold árfolyama szerdán az amszterdami értéktőzsde korai
kereskedésében 5 százalékkal 7,86 euróra csökkent részben arra a
bejelentésre, hogy a kiskereskedelmi cég 3,0 milliárd euró értékben
részvényt bocsát ki, darabonként 4,83 euró áron. A részvényeladás
révén befolyó összegből az Ahold csökkenteni akarja 10 milliárd
eurót meghaladó adósságát.