Foglaltak az ünnepek idejére a csehországi szállodák
A Hospodárské Noviny című cseh gazdasági és politikai napilap szerint Prága elsősorban Béccsel, Salzburggal, Budapesttel és Nürnberggel folytat harcot a külföldi turisták kegyeiért. "Úgy látjuk, hogy nagyobb népszerűsítés és reklám esetén az év végi csehországi látogatók száma mintegy fél millióval emelhető, s bevételek értéke pedig 110 millió dollár körül lehet" - állítja David Gladis a Czech Tourism igazgatója. Gladis a lapnak nyilatkozva elmondta, hogy az általa vezetett ügynökség egymillió eurót kapott a napokban a kormányzattól Csehország külföldi népszerűsítésére. "Most megszólítjuk az érintett városokat, s esetleg az utazási irodákat is, hogy járuljanak ők is hozzá az ország külföldi népszerűsítéséhez. Első lépésként a Czech Tourism megrendelésére már tavasszal Csehországot népszerűsítő rövid reklámfilmeket fognak sugározni a legnézettebb külföldi televíziók, például az amerikai CNN és a brit BBC" - fejtette ki a Czech Tourism vezetője.