Japánban nőtt az importautók eladása 2003-ban
Összességében az importált autók eladása 0,6 százalékkal
nőtt a megelőző évhez képest, 278 804-re - közölték a japán
autóimportőrök szövetségében csütörtökön.
A japán autógyárak külföldön készített importautóinak eladása
89,5 százalékkal 31 189-re bővült, a külföldi gépjárművek eladása -
beleértve a teherautókat - 5 százalékkal csökkent, 247 606-ra.
Decemberben azonban a külföldi autók eladása 13,2 százalékkal 28
487-re emelkedett, míg a japán importautók értékesítése 10,9
százalékkal nőtt, 2722-re.
A legnagyobb piaci rész, 20,1 százalék a Volkswagené lett tavaly, jóllehet eladásai 6,4 százalékkal 56 070-re estek vissza. A második helyezett Mercedes-Benz piaci részesedése 16,4 százalékos volt 45 759 eladott autóval, ez 4,6 százalékkal kevesebb a tavalyelőttinél. A BMW viszont 1,8 százalékkal 36 388-ra növelte eladásait, ezzel a harmadik lett, 13,1 százalékos piaci részesedéssel. Decemberben a külföldi autómárkák közül a BMW volt az első (6202), a második a Volkswagen (5025), a harmadik a Mercedes (4979).