Német autópályák magánkézben?
A közlekedési minisztérium ugyanakkor megerősítette, hogy bizonyos díjakat emelni kívánnak: például a káros melléktermékek kibocsátásának vizsgálati díját két részletben 25 százalékkal emelnék, és a jogosítványt is kilenc százalékkal drágábban lehetne megszerezni. Clement egyebek között azért tartja szükségesnek a közfeladatok rendszerének felülvizsgálatát, mert az állam több pénzt szeretne képzésre és kutatásra fordítani. Egy nemrég elfogadott irányelv értelmében Németországban 2010-re a GDP 2,5 százaléka helyett 3 százalékot kívánnak oktatásra és kutatásra kiadni. A ráfordítás nagyobb hányadát a kormányzó szociáldemokrata-zöld koalíció elképzelése szerint a gazdaság állná. A gazdasági miniszter arra mutatott rá, hogy az autópályák építését és üzemeltetését például Franciaországban és Olaszországban magánalapon szervezik, nem minden siker nélkül.