Olaszországban mélyponton a fogyasztói bizalom

MTI
2004.02.24. 13:07
Erőteljesen befolyásolta az olasz fogyasztókat a Parmalat- botrány, részben emiatt is a várakozásokkal ellentétben romlott a gazdaságba vetett bizalom februárban. Az állami ISEA kutatóintézet szerint a fogyasztói bizalmi index 98,8 pontra esett - 1994 januárja óta a legalacsonyabb szintre - szemben a szakértői várakozásokban szereplő 104 ponttal. Egyidejűleg a januári indexet is lefelé - 98,9 pontra - módosították.

A foglalkoztatási kilátások és a lakossági megtakarításokkal összefüggő, kedvezőtlen várakozásokat befolyásolta leginkább az ISEA szerint a Parmalat-botrány. A becslések szerint mintegy 115 ezer kisbefektető szenvedett el veszteségeket a Parmalat és a másik élelmiszeripari csoport, a Cirio Finanziaria SpA összeomlása következtében. Januárban a fogyasztói bizalom a Parmalat-ügy, illetve a közlekedési dolgozók sztrájkja miatt hirtelen zuhant le 98,9 pontra az előző havi 105 pontról az eurózóna harmadik legnagyobb gazdaságában.