Kínában terjeszkedik a Tesco

Napi Gazdaság
2004.03.04. 09:52
A legnagyobb brit élelmiszer-kiskereskedő lánc, a Tesco Plc 50 százalékos részesedést szerez 25 kínai hipermarketben, így megjelenik az ázsiai ország piacán is, ahol a francia Carrefour SA és az amerikai Wal-Mart Stores Inc. már erős pozíciókkal rendelkezik - értesült a Bloomberg. A szóban forgó Hymall hipermarketlánc tulajdonosa négy tajvani testvér Ting Hsin International Group nevű cége, amelynek feléért a Tesco 200 millió dollárt ajánl. A brit csoport decemberrel zárult első üzleti félévben árbevételének egynegyedét külföldön realizálta, ami az egy évvel ezelőtti arány több mint duplája. A kínai piac nagyon ígéretes, hiszen a kiskereskedelmi eladások tavaly 11 százalékkal nőttek, de a Carrefour és a Wal-Mart már egyaránt nagyon elhúzott: a francia lánc tavaly már 41 hipermarkettel rendelkezett és 26 százalékkal, 13,44 milliárd jüanra (1 dollár=8,28 jüan) növelte árbevételét, az amerikai cég 33 kínai hipermarketjében 23 százalékos növekedéssel 5,85 milliárd jüan forgalmat ért el.