Nyereséges az RTL csoport

MTI
2004.03.17. 12:32
Európa legnagyobb televíziós konszernje, az RTL csoport 2003-ban már nyereséggel zárta az évet, ugyanakkor a társaság visszafogottan nyilatkozott az idei reklámbevételeket illetően.

Gerhard Zeiler, a konszern vezetője szerint az RTL csoport tavaly 14 millió eurós adózás utáni eredményt ért el, szemben az előző évi 56 millió eurós veszteséggel. Az adók, kamatfizetések és a leírások előtti eredmény (Ebita) 14,9 százalékkal 487 millió euróra emelkedett 2003-ban.

A társaság árbevétele 2,1 százalékkal, 4,452 milliárd euróra növekedett, ám ehhez a reklámon kívüli tevékenységek járultak hozzá legfőképpen.

A Bertelsmann konszern leányvállalata Németországban tíz százalékkal, 261 millió euróra javította az Ebita - eredményét, ami azt jelenti, hogy eredményének több mint felét a német piacon realizálta. Németországban az RTL televízió a 14 és 49 éves korcsoportban 18,2 százalékos piaci részesedésével 1997 óta a legjobb eredményét érte el és az adó ebben a legfontosabbnak tekintett korcsoportban már 11 éve folyamatosan piacvezető.

A sikerhez egyebek között a " Ki lesz milliomos" - című műsor is nagy mértékben hozzájárult, melynek magyar megfelelője, a "Legyen Ön is milliomos!" nálunk is nagy sikerrel fut.

Zeiler a reklámpiac kilátásairól szólva megjegyezte, hogy "egyes piacokon, amelyeken az RTL csoport jelen van, a reklámpiac növekedésének komoly jelei tapasztalhatók, ám a fogyasztói bizalmi mutatók, illetve a kiskereskedelmi eladási adatok változatlanul aggodalomra adnak okot".