Mentési terv a Parmalatnak

MTI
2004.03.17. 14:35
Három hónappal az olasz Parmalat élelmiszeripari konszern összeomlása után Enrico Bondi csődbiztos megmentési tervet vázolt fel, amellyel szerinte szavatolni lehetne a tejipar vállalat jövőjét. A 2007-ig szóló elképzelés szerint a Parmalat a jövőben "multinacionális stratégiával működő olasz csoport" lesz. Olaszország eddig nagyságra hetedik magánvállalata a tej- és a gyümölcslé-ágazatra és néhány tejtermékekre összpontosítana a továbbiakban. A Parmalat márkatermékeinek száma jelenleg 120, ez 30-ra csökkenne. Elsőbbséget kap a tej és a Santal gyümölcslé. Tavaly hat fő termék adta a csoport teljes forgalmának 80 százalékát. A vállalatszerkezet a jövőben centralizáltabb lesz.

A Parmalat továbbra is nemzetközi vállalat marad, és azokra az országokra összpontosít, amelyekben a csoport márkatermékei különösen erősen vannak jelen - így az EU-ra, az Egyesült Államokra és Ausztráliára. Bondi célja 2007-ig 10 százalékos pénzforgalmi többlet (EBITDA) elérése. A csődbiztos környezetéhez tartozó szakértők szerint ez akár néhány hónapon belül is elérhető, ha a konszern gyorsan túlad nem stratégiai leányvállalatian. A nem kulcstevékenységhez tartozó vállalatok eladása Bondi megmentési tervének sarkköve, az elképzelés végleges változatát júniusban kell az olasz kormány elé beterjeszteni. Az eladandók közé tartozik a Parmatour turisztikai cég és az AC Parma labdarúgó klub.