ISPA-pénzből megújuló vasútvonalak

euractiv.hu
2004.03.25. 12:42
Az Európai Unió a közép- és kelet-európai tagjelölt országok számára hozta létre az ISPA előcsatlakozási alapot, azzal a céllal, hogy az elmaradott infrastruktúra felújításával, bővítésével már a csatlakozást megelőző időszakban csökkentsék lemaradásukat a térség tagjelölt országai.

A Budapest-Cegléd-Szolnok-Lőkösháza vonal Magyarország egyik legfontosabb vasútvonala, a vonal különösen fontos szerepet kap az EU-tagállamoknak Románia, Bulgária és Görögország felé irányuló vasúti forgalmában. A korszerűsítés során Vecsés és Üllő állomások teljes vágányhálózatának rekonstrukcióját végezték el. Az utasok a jövőben aluljárókon közelíthetik meg a korszerű burkolattal ellátott új peronokat.

Az Európai Unió Bizottsága 2000. évi ISPA előcsatlakozási támogatási eszközből közel 190 millió euró vissza nem térítendő támogatást ítélt meg Magyarország, s végső kedvezményezettként a MÁV Rt. számára. A program keretében a MÁV Rt. három vonalán kell elvégezni a vasúti al- és felépítmények, a távközlő-, az erősáramú-, és a biztosítóberendezések felújítását. A beruházáshoz az Európai Unió a költségek ötven százalékának finanszírozásával járul hozzá.

A projekt második üteme a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal, a harmadik pedig a Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba vasútvonal rehabilitációja. A program teljes költségvetése mintegy 94 milliárd forint.