Kevesebb autót vettek az olaszok

Napi Online
2004.04.05. 12:52
A Fiat Auto - amely éppen eladásainak felfutása érdekében egymás után nyomja ki az új modelleket - értékesítése az átlagosnál kisebb mértékben, 2,3 százalékkal csökkent, így piaci részesedése az egy évvel korábbi 27-ről 28,7 százalékra emelkedett, bár februárban még 29,1 százalék volt. Szakértők szerint a visszaesés azonban csak viszonylagos - igen magas volt a bázis -, s a bizalmi mutatók alakulását vizsgálva nem is nevezik aggasztónak. A tavaly márciusi 30 százalékos ugrás annak volt köszönhető, hogy akkoriban zárult a környzetbarát autók vásárláshoz nyújtott adókedvezményes időszak. A Fiat - amelyhaz a Lancia és az Alfa Romeo is tartozik - az elmúlt fél évben három új modell mellett egy sport Alfát is piacra dobott, hogy visszacsábítsa vásárlóit. A társaság az olasz piac 30-32 százalékának elérését vete tervbe. Olaszországban a Peugeot és a Renault korábban piacokat szerzett a Fiattól, ám márciusban a francia páros hozzávetőleg 30 százalékkal csökkenő eladásokat regisztrált. Az olasz piac nyertese a Mazda, amely agresszív reklámkampányt indított - támogatja például az AS Roma focicsapatát is -, és eladásait 167 százalékkal növelve a korábbi 0,4-ről 1 százalékosra bővítette piaci részesedését.