Az Adidas növelte nyereségét

MTI
2004.05.05. 10:06
A német Adidas-Salomon sportruházat- és sportszergyártó az első negyedévről 72 millió eurós adózott eredményt jelentett szerdán. A tavalyi első negyedben 51 millió euró volt az adózott eredménye. Az üzemi eredmény 144 millió euróra nőtt 116 millióról, a bevétel 1,62 milliárd euróra csökkent 1,67 milliárdról. Az Adidas-Salomon januárban 260 millió eurós adózott eredményt közölt a tavalyi évről, 14 százalékkal többet a 2002-es 229 milliónál. A cég korábban 10-15 százalékos profitnövekedést jelzett előre. Az idei előrejelzését kissé csökkentette, amennyiben "legalább 10 százalékos" profitnövekedést jósolt, miután korábban szilárd 10 százalékos növekményt jelzett előre. A forgalmára 3-5 százalékos idei növekedést becsült, árfolyamhatások nélkül.

Az Adidas-Salomon értékesítése tavaly 6,27 milliárd euróra csökkent a 2002-es 6,52 milliárd után. A rosszabb értékesítés ellenére elsősorban azért nőtt az eredmény, mert a cég főleg Ázsiában gyártatja termékeit dollárért, fő piaca azonban Európa, így profitálhatott az euró tavalyi 20 százalékos drágulásából a dollárral szemben. Az amerikai piacon az értékesítése több mint harmadával csökkent az év végén. Ágazatában az Adidas-Salomon a második helyezett a világon az amerikai Nike mögött. Az Adidas-Salomon csak a második félévre reméli amerikai értékesítése javulását.