Átalakulás előtt az orosz légipiac
Ugyanakkor csupán Oroszországban még mindig 96 légitársaság van, a többi köztársaságban összesen 79. Ukrajnában például 28, Kazahsztánban nyolc, Azerbajdzsában és Örményországban négy-négy légiforgalmi társaság létezik, csak azokat számolva, amelyek 20 utasnál többet szállítanak. Az orosz légitársaságok legnagyobb problémája, hogy a régi, korszerűtlen Tupoljev és Iljusin gépeket egyre kevesebb nyugat-európai repülőtér fogadja. A flotta elöregedése, és a modern repülőterek hiánya fékezi az orosz légipiac bővülését, ugyanakkor az állam magas vámokkal védi a hazai repülőgépipart a nyugati konkurenciától - mondja Szergej Koltovics, az Aeroflot menedzsere.
Sok légitársaságnak gondot okoz a biztonsági előírások betartása is, ugyanakkor már számos olyan légicég van, amely a biztonságosságot, a megbízhatóságot és a pontosságot tekintve megfelel a nemzetközi normáknak. Ilyennek tartják a szakértők többek között az orosz Aeroflotot, a Pulkovo Aviationt, az East Line-t, a Transaerot, valamint a belföldi piacon vezető Siberian Airlines-t, de vannak ilyen légitársaságok Ukrajnában és Örményországban is.