Elmaradt a várttól az Interbrew első félévi értékesítése
A belga Interbrew söripari konszern a vártnál kisebb mértékben, 5,5 százalékkal növelte értékesítését az idei év első felében - tette közzé a cég. Elemzők
7,3 százalékos mennyiségi növekedést vártak.
A vállalat ugyanakkor megerősítette az év egészére vonatkozó, nagyobb mennyiség eladásáról szóló előrejelzését.
Az Interbrew, amely a brazil Companhia deBebidas das Americas
(AmBev) céggel való egyesülés révén a mennyiséget tekintve a világ legnagyobb söripari konszernjét hozza létre, közölte: az eladott mennyiség háromszorosa az ágazat átlagának.
A vállalat, amely egyebek mellett a Stella Artois és a Beck's márkákat forgalmazza, az akvizíciókat nem tekintve 21 százalékkal 54,7 millió hektoliterre növelte az értékesítést az idei év első felében elsősorban a kínai kereslet növekedésének köszönhetően.
Az értékesítés 7 százalékkal nőtt Észak-és Dél-Amerikában, 1,8 százalékkal csökkent Nyugat-Európában és 18 százalékkal nőtt Közép-Kelet-Európában.