Nem hozott áremelkedést az euró
A statisztikai hivatal egyúttal elismerte, hogy bizonyos szektorok - főként a vendéglátóipar és egyes szolgáltatások - a közös valuta bevezetését átlagon felüli áremelésekre használták ki. Így például az éttermi árak átlagosan 4,1, az autómosó szolgáltatás 6,5, a szabósági szolgáltatások pedig 4,9 százalékkal drágultak az utóbbi 30 hónapban.
Ezekkel ellentétben az átlagosnál kisebb mértékben (1,1 százalék) drágultak 2002 januárja óta az élelmiszerek és az alkoholmentes italok. Kivétel itt is akad: a csokoládék ára 12 százalékkal emelkedett az euró bevezetése óta. Még drasztikusabb árnövekedést mutattak ki Wiesbadenben a dohányáruk (29,2%) és az egészségügyi ellátás (20,1%) terén. Igaz - tették gyorsan hozzá a statisztikusok -, a füstölnivaló drágulását a jövedéki adó emelése, a betegellátásét pedig az egészségügyi reform életbe lépése vonta maga után.