Ausztria felzárkózna Magyarországhoz

MTI
2004.09.09. 12:42
Ausztria a jelenlegi 4 százalékról 10 százalékosra kívánja növelni az osztrák élelmiszeripari termékek részesedését a magyar élelmiszerpiacon. Erről Andra: Rupprechter, az osztrák mezőgazdasági minisztérium helyettes államtitkára beszélt csütörtökön az osztrák élelmiszerhetek megnyitóján Óbudán, az Eurocenter Interspar üzletében.

Az első ízben megrendezett eseménysorozatra szeptember 9-22. között kerül sor a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 18, országszerte található Interspar üzletében. A vásárlóknak a bemutató ideje alatt elsősorban Ausztriában készült ínyencségeket kínálnak a Spar üzleteiben, főként hús- és tejipari termékeket.

Peter Rejtő, a budapesti osztrák nagykövetség kereskedelmi tanácsosa az MTI-nek elmondta: Ausztria a mostani kezdeményezéssel szeretne felzárkózni Magyarországhoz. Eddig ugyanis nyugati szomszédunkhoz lényegesen több magyar élelmiszert exportáltak a magyar gyártók, mint amennyi mezőgazdasági és élelmiszeripari cikket Ausztriából behoztak.

Az osztrák mezőgazdasági cikk importban a magyar részesedés mintegy 5-6 százalék az összes osztrák importon belül. Az összes magyar élelmiszeripari és mezőgazdasági importon belül pedig - osztrák adatok szerint - csak mintegy 2-3 százaléknyi osztrák mezőgazdasági és élelmiszeripari cikk érkezik Magyarországra. Az osztrák nagykövetség kereskedelmi tanácsosa aláhúzta: az osztrák cégek szándéka az, hogy kiegészítsék a magyar élelmiszerkínálatot.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 1990 óta van jelen a magyar piacon. Jelenleg 153 üzletet működtet szerte az országban. Tavaly a társaság árbevétele elérte a 146 milliárd forintot, amely mintegy 40 százalékkal volt magasabb az előző évinél. Az idén a tervek szerint a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. forgalma mintegy 193 milliárd forintot tesz ki. Jelenlegi forgalmával a Spar Magyarország a magyar piac 6-7 százalékát birtokolja. A Spar Magyarország a következő években expanzív üzletpolitikát kíván folytatni, évente 15-20 új üzlet megnyitását tervezi. Az üzletekben forgalmazott áruk mintegy 90 százaléka Magyarországon előállított termék.